La coherència textual
Activitats coherència textual
1. Explica per què els següents textos no són coherents en cada cas:
- La taula menjava a qualsevol hora.
1. Explica per què els següents textos no són coherents en cada cas:
- La taula menjava a qualsevol hora.
Per que no té sentit la frase la taula no menja.
- El meu gendre va venir a sopar ahir (no tinc cap fill/a).
Perquè no te filla per tenir gendre.
- Vés a la perfumeria i compra dos quilos de llenties.
No pots comprar llenties en una perfumeria.
- Hi havia una dona passejant per la vorera. El meu germà va acabar la carrera l’any passat. M’encanta anar de compres.
No tenen sentit les frases una amb l'altra.
- Joan Miró va néixer a Barcelona. Va pintar Dona i Ocell. Va viure a París. Va cedir terrenys per a la Fundació de Palma de Mallorca. En la seva primera etapa va estar adscrit al Surrealisme.
- Era de nit i tanmateix plovia.
2. Redacta novament els textos anteriors de manera que siguin coherents.
-Ell menjava a qualsevol hora.
- El meu cunyat va venir a sopar ahir.
- Vés a la perfumeria i compra dos perfums.
3. Llegeix els textos següents:
Text 1:
“Quan una persona que coneixes o desconeixes, això no importa, parla, has de prestar-li
tota l’atenció que et sigui possible, tant si vols com si no vols, tant si et cau bé com si no,
mirant-li la cara o els ulls perquè si mires a una altra part o fas algun moviment, la pots
distreure...”
a) Hi sobra informació? En falta?
Sí hi sobra. No hi falta.
b) Torna a escriure el text eliminant el que no és necessari.
Quan una persona parla, has de prestar-li tota l'atenció que et sigui possible, tant si vols com si no vols, tant si et cau bé com si no,mirant-li la cara o els ulls perquè si mires a una altra part o fas algun moviment, la pots distreure..."
Text 2:
“En el cas que trobeu una criatura perduda en un camp de futbol, cal que desdramatitzeu la
situació tant com us sigui possible i que l’acompanyeu a algun lloc on hi hagi algú que
pugui fer quelcom per ajudar-lo”.
a) Quines són les idees rellevants del text? N’hi ha d’irrellevants? Quines?
Que si trobam una criatura hem de fer que se tranquil·litzi i després anar a qualque lloc on pugui estar segur la criatura i amb una persona que se fagi responsable del animal.
b) Redacta el text, eliminant allò que no és necessari.
Quan es troba una criatura perdura, cal que desdramatitzeu la
situació tant com us sigui possible i que l’acompanyeu a algun lloc on hi hagi algú que
pugui fer quelcom per ajudar-lo
- El meu gendre va venir a sopar ahir (no tinc cap fill/a).
Perquè no te filla per tenir gendre.
- Vés a la perfumeria i compra dos quilos de llenties.
No pots comprar llenties en una perfumeria.
- Hi havia una dona passejant per la vorera. El meu germà va acabar la carrera l’any passat. M’encanta anar de compres.
No tenen sentit les frases una amb l'altra.
- Joan Miró va néixer a Barcelona. Va pintar Dona i Ocell. Va viure a París. Va cedir terrenys per a la Fundació de Palma de Mallorca. En la seva primera etapa va estar adscrit al Surrealisme.
- Era de nit i tanmateix plovia.
2. Redacta novament els textos anteriors de manera que siguin coherents.
-Ell menjava a qualsevol hora.
- El meu cunyat va venir a sopar ahir.
- Vés a la perfumeria i compra dos perfums.
3. Llegeix els textos següents:
Text 1:
“Quan una persona que coneixes o desconeixes, això no importa, parla, has de prestar-li
tota l’atenció que et sigui possible, tant si vols com si no vols, tant si et cau bé com si no,
mirant-li la cara o els ulls perquè si mires a una altra part o fas algun moviment, la pots
distreure...”
a) Hi sobra informació? En falta?
Sí hi sobra. No hi falta.
b) Torna a escriure el text eliminant el que no és necessari.
Quan una persona parla, has de prestar-li tota l'atenció que et sigui possible, tant si vols com si no vols, tant si et cau bé com si no,mirant-li la cara o els ulls perquè si mires a una altra part o fas algun moviment, la pots distreure..."
Text 2:
“En el cas que trobeu una criatura perduda en un camp de futbol, cal que desdramatitzeu la
situació tant com us sigui possible i que l’acompanyeu a algun lloc on hi hagi algú que
pugui fer quelcom per ajudar-lo”.
a) Quines són les idees rellevants del text? N’hi ha d’irrellevants? Quines?
Que si trobam una criatura hem de fer que se tranquil·litzi i després anar a qualque lloc on pugui estar segur la criatura i amb una persona que se fagi responsable del animal.
b) Redacta el text, eliminant allò que no és necessari.
Quan es troba una criatura perdura, cal que desdramatitzeu la
situació tant com us sigui possible i que l’acompanyeu a algun lloc on hi hagi algú que
pugui fer quelcom per ajudar-lo
No hay comentarios:
Publicar un comentario